ПАМ'ЯТКА, РЕКОМЕНДАЦІЇ
ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
Шкільне
життя п'ятикласників ускладнюється часто невиправдано високими вимогами до них
з боку вчителів. Цього не можна допускати щонайменше з трьох причин:
-
уповільнюється темп
діяльності учнів, тоді як виконання певних видів робіт потребує більше часу;
-
зміст навчальних
предметів основної школи вибудовується систематично, що, у свою чергу,
передбачає сформованість у школярів добре розвиненого теоретичного мислення. У
п'ятикласників же воно тільки формується; вони звикли працювати з одиничними
поняттями та термінами;
-
високі вимоги до
самостійності та відповідальності підлітків без урахування їх вікових
особливостей можуть становити загрозу для емоційного благополуччя дитини.
Дорослі
очікують від підлітків здатності розуміти інших людей, співіснувати з
ними на принципах рівноправності та толерантності. Але у п'ятикласників ці
властивості тільки починають формуватись, і їх розвиток вимагає терпіння,
обережності, діалогового навчання, створення ситуацій, в яких підлітки
навчаються враховувати різні точки зору. За цих обставин важливо, щоб
учитель-предметник не переносив механічно методи навчання й форми взаємодії зі
старшими школярами на учнів 5-го класу. Необхідно поступово вводити новий зміст
і нові форми навчальної діяльності.
|