Кіровоградська обл.,
Новомиргородський р-н,
с. Мартоноша,вул. Молодіжна 22
Електронна адреса:

Sklyarova_1969@ukr.net. Тел.:96-2-24



Адреса закладу: 26033, 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

              

     

                       Адреса сайтуhttp://martonosha.pp.ua
  Мартоніська  ЗШ

Сайт Мартоніської школи І-ІІІ ступенів відділу освіти  Новомиргородської РДА Кіровоградської області 
 
   
Герб та прапор
Кіровоградської  області
Файл:Coat of Arms of Kirovohrad Oblast.svg Файл:Flag of Kirovohrad Oblast.svg
Новомиргородського району
 







 







 buki.com.ua


Форма входу


Пошук


Меню сайту



 

Сайт в каталогах


Адміністратор сайту
Кваша Н.В


Сайт Мартоніської ЗШ І-ІІІ ступенів Новомиргородського району Кіровоградської області


http://chutovo.at.ua/knopka_shkilnogo_sajtu.pngкаталог сайтів
Каталог MyList.com.ua
Безкоштовний каталог сайтів


продвижение бесплатно




Міні-чат

Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031




 
Електронні бібліотеки


Всеукраїнська електронна бібліотека




Електронні підручники


Електронна шкільна бібліотека

 

Оцінювання навчальних досягнень першокласників

„... Радість успіху – це могутня емоційна сила, від якої залежить бажання дитини бути хорошою. Турбуйтеся про те, щоб ця внутрішня сила дитини ніколи не вичерпувалась ” Початок третього тисячоліття ознаменовано позитивними зрушеннями в освіті, з-поміж яких чільне місце посідає й методологічна переорієнтація навчання на особистісний розвиток кожного учня. Відповідно змінюються і підходи до оцінювання навчальних досягнень школярів.Суть нового підходу  до оцінювання  полягає в утвердженні  учасниками навчально-виховного процесу  розуміння оцінки  не як фіксатора невдач учня,  а як умовну позначку  його особистих досягнень, як стимул до творчої діяльності.

Оцінювання є особливим методом контролю, а педагогічна оцінка – його результатом. Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передбачає врахування рівня досягнень учня, а не кількості його помилок. Тому   першому класі оцінка висловлюєтья в оцінних судженнях і висновках учителя, які є її якісними (словесними, вербальними) показниками. Стимулюючу роль педагогічної оцінки в навчальній діяльності вбачаємо в тому, що в дитини формуються перші самостійні оцінні судження, які виступають основою її самооцінки та самоконтролю. Адже самооцінка учня формується на основі оцінки вчителя, одночасно впливаючи на оцінювання учня однокласниками, однолітками, тому позначається на взаємооцінюванні й взаємоконтролі.

Першокласник емоційно переживає оцінювання своєї діяльності. У дошкільному віці в нього сформувалося позитивне уявлення про себе. Під впливом різноманітних чинників шкільного життя ці уявлення піддаються серйозному випробовуванню. Дитина прагне утвердити себе в новій ролі, шукає опори в ставленні вчителя до себе, бажаючи, щоб учитель помітив її позитивні якості. Тому оцінка здатна викликати в учня різні переживання: радість, емоційне задоволення успіхом, сором за невдачу, внутрішній протест проти осуду тощо.Радість і задоволення досягненнями в навчанні підтримують рівень намагань дитини засвоїти знання, створюють позитивний емоційний фон стосунків першокласника з учителем і однолітками. Почуття гіркоти, невдоволеність невдачами можуть спричинити неусвідомлений конфлікт з оточенням, заниження самооцінки, зневіру. Проте це не означає, що слід уникати негативних емоцій: тоді довелося б або зовсім не помічати помилок у роботі учня, або щоразу пов'язувати їх з незалежними від нього причинами. Це б знецінило роль педагогічної оцінки в керуванні навчанням.

Постійне емоційне благополуччя, захвалювання учнів може призвести до застою в розвитку. Завдання вчителя полягає в тому, щоб негативні й позитивні емоції, породжувані невдачами чи успіхами в навчанні, використовувати для активізації діяльності дітей. Треба створити такі умови, щоб невдоволеність від невдач спонукала дитину шукати кращі способи навчальної діяльності. Важливо, щоб емоції, пов’язані з різними труднощами в навчанні, не переходили в емоційну напруженість. Негативні емоції не повинні бути затяжними, вони мають неодмінно змінюватися позитивними. Усе це можна коригувати оцінкою за умови, що вчитель управляє навчанням з позиції перспектив розвитку учня, його пізнавальних можливостей, розглядає невдачі як закономірне явище, зумовлене необхідністю вдосконалювати знання. Учитель співчуває дитині з приводу її невдачі, визначає способи виправлення помилки й висловлює впевненість в подальшому успіху. Щоб таке співчуття не стало набридливим і не акцентувало увагу дитини на невдачі, запевнення не сприймалися як формальні, а обов’язково створювали сприятливий емоційний фон для подолання труднощів, потрібний педагогічний такт. Важливе все:  зміст сказаного, добір відповідних слів, міміка, стиль мовлення вчителя.

Під час оцінювання слід ураховувати особисті якості дитини. Здебільшого варто заохочувати дітей сором’язливих, пасивних, з хворобливим самолюбством, рідше і стриманіше – самовпевнених. Важливо вловити той момент, коли молодший школяр в основному виправив свою помилку, щоб поставити його в однакові з іншими учнями умови.

Допомога вчителя, його переживання разом з учнями їхніх невдач ослаблюють невдоволеність дітей, перетворюючи її на прагнення поліпшити навчання. Для першокласника, який відчуває труднощі в засвоєнні навчального матеріалу, заохочення навіть найменшого успіху має велике значення. Його наступний успіх і відповідна оцінка будуть спричинені  позитивними емоціями.

Доцільно порівнювати роботу учня з тим, як він працював раніше, показуючи його рух уперед, проте не вдаватися до порівняння успіхів і невдач окремих учнів. Важливо вчити дітей здійснювати само- та взаємооцінку, колективну оцінку. Це активізує навчальну роботу, допомагає формувати в першокласника зацікавлене ставлення до критики, висловленої на його адресу, зміцнює відчуття дитиною своєї значущості в колективі, сприяє усвідомленню учнем  турботи про нього товаришів.

Уміло користуючись у роботі з першокласниками  педагогічною оцінкою, учитель закладає основи для формування в них умінь об'єктивно оцінювати хід і результати своєї діяльності, стимулює розвиток навчальних мотивів, створює атмосферу доброзичливих взаємин у класі, що необхідно для підтримування в учнів почуття власної гідності, доброти і чуйності, бажання працювати разом з однолітками.

Суттєвим чинником в оцінюванні досягнень є врахування індивідуальних особливостей дитини. Індивідуальний підхід виявляється в урахуванні особливостей дітей під час опитування, у способах постановки запитань, у ставленнях до дитини, мотивації оцінного судження, його оголошення, у створенні вчителем ситуації, коли успіх гарантований. Кожна робота дитини має бути для неї хоч і незначним, але просуванням уперед.

Вербальне оцінювання навчального процесу створює умови гуманного навчання: навчання без страху помилитися, без заздрощів, пригнічення та образ.  Проте дуже важливо правильно оцінювати роботу учня на уроці. Ця оцінка має сприяти вихованню в кожного учня почуття поваги до себе, самозадоволення та прагнення розширювати свої здобутки, і навчальний процес тоді стане радісним для дитини. Словесне оцінювання не має обмежуватись одним словом, а хоча б 2-3 реченнями вчителя, які б вказували правильність напрямку роботи учня. Діти швидко звикають до того, що вчитель хвалить їх усіх однаково, а отже, похвала з часом втрачає стимулююче значення. Тому пропоную здійснювати оцінювання відповідно до рівнів досягнень:

Початковий  рівень (відтворення)

Старайся! Будь уважним! Говори чіткіше! Спробуй не поспішати!

Твоє письмо має бути кращим! Ти можеш більше! Зосередься, зверни увагу на…

Ти здатний на краще! Відповідай конкретніше!

Ти вже більше працюєш над собою! А ти як думає, що у тебе не так?

Не сумуй, у тебе все вийде!

Доклади більше старань!

У тебе все вийде, допрацюй!

Я вірю в тебе!

Вірю, можеш краще!

Я рада, що ти зрозумів правильно!

Вже краще! Значно краще!

Середній (розуміння сприйнятого)

Досить добре! Щодня це тобі вдається все краще!

Значно краще!  Уже краще» Так тримати!

З успіхом тебе!  Я пишаюся тобою!

Дуже добре! Твоя робота дуже потішила мене!

Досить вдало!  Я щиро радію за тебе!

Достатній рівень (застосування знань)

Вітаю! Це те, що треба!

Я погоджуюсь з тобою! Я знала, що ти можеш це зробити!

Ти вмієш правильно висловлюватися! Гарно зроблено!

Який ти дотепний!  Мені приємно бачити твою роботу!

Ти багато вже вмієш!

Як влучно!

Чудово! Молодець! Це твоя перемога!

Високий рівень (вияв творчих здібностей)

Ти можеш творити!  Маєш рацію! Задоволена твоєю роботою!

Ти маєш власну думку!

Блискуча відповідь! Пречудово!  Розумник (розумниця)!

Відмінно! Прекрасно! Бездоганно!  Я б не зуміла зробити краще!

Ми пишаємось тобою!  Ти нас порадував!

Ти маєш своє „я”!

Ми гордимося твоїми досягненнями!  Надзвичайно! Довершено! Зразково!

 

 

 

Форми і прийоми оцінювання навчальної діяльності першокласників

1.      Схвалення, підбадьорювання, зауваження виражені словесно й за допомогою міміки, жесту, модуляції голосу, аплодисментів.

2.      Розгорнуте словесне оцінювання виконаної роботи.

3.      Перспектива й відстрочена оцінка (роз’яснення за яких умов учень може досягти успіху).

4.      Аргументована само- і взаємоперевірка.

5.      Виставка дитячих робіт із будь-якого виду діяльності (зошити, вироби, малюнки). Оцінювання здійснюється самими учнями .

6.      Ігрова оцінка – нагородження переможців різними ігровими атрибутами (медалі «Кмітливий математик», «Читайлик», «Чарівна ручка», «За старання і уважність», «За успіхи», «Найкращий співак», «Юний артист»).

7.      «Золотий стілець» (відзначення активності учнів на уроці, творчі, нестандартні відповіді).

8.      «Веселковий стілець» (самооцінка результатів своєї роботи учнями, фіксація емоційного стану першокласників).

9.      Папка «пошани» (інформація про ефективність роботи в зошиті, шляхи досягнення успіху).

10.  Скарбничка успіхів (фотоальбом).

11.  Книжечка першокласника (фішками фіксується досягнутий учнем рівень  сформованості компетентності).

При оцінюванні першокласників варто порекомендувати:

-       пам'ятати, що оцінка – це зворотний зв'язок, необхідний учневі як інформація про ефективність його роботи, а не як засіб тиску або контролю;

-       при оцінюванні слід орієнтуватися на індивідуальні особливості учня, його особистісні, фізіологічні й емоційно-вольові якості;

-       вчити першокласників, як аналізувати результати своєї роботи, як виправляти помилки,  вести самоконтроль, як дати змістовну самооцінку;

-       співпрацювати з учнями в процесі навчання, стимулювати навчально-пізнавальну діяльність дитини, корегувати її.

 

Поради батькам щодо оцінювання навчальних успіхів  дітей

Батькам у відносинах із своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість їх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані зі шкільними оцінками.

Як ставитись до навчальної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її?

Правило 1. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.

Правило 2. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її – вона вчиться, проте шляхом зубріння, і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.

Правило 3. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі.

Правило 4. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.

Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.

Правило 6. Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі є надзвичайно значущими для неї самої.

Правило 7. Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.

Правило 8. Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми.

Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки зі своєю дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.

Правило 10. Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних досягнень.

Правило 11. Ставте перед дитиною більш конкретні та реальні цілі. Не висувайте перед нею висот, яких неможливо досягти.

Для того, щоб усі правила виявились ефективними, необхідно їх об’єднати: дитина повинна бути не об’єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення.

Мотивуючи оцінку, вчитель привчає дітей до самоконтролю, самооцінки знань. Вона сприймається учнями як справедлива, єдино правильна, як основа створення дружніх взаємин між дітьми, з одного боку, та між учителем і вихованцями з іншого боку.

Обґрунтовуючи оцінку, педагог привчає першокласників до самоаналізу. Є різноманітні способи мотивування оцінних суджень. Один із них – показ кращих зразків виконання завдань. Особливого значення набуває цей прийом для першокласників, які не завжди вміють критично ставитися до своєї роботи. Позитивне ставлення дитини до навчальної діяльності стимулює диференційована оцінка. Вона дає змогу врахувати різні елементи виконаного дитиною навчального завдання – старанність, охайність, правильність.

  

 

 

Використані джерела

1.            Амонашвили Ш.А. Воспитательная и образовательная функция оценки школьников: Экспериментально-педагогическое исследование. – М.: Педагогика,1984. – 296с.

2.            3убалій Н. П. Вплив педагогічної оцінки у формуванні позитивного ставлення учнів до навчання // Початкова школа. – № 1. –1993. – С. 14.

3. Семиченко В., Заслуженюк В. Проблема педагогічного оцінювання //     Рідна школа. – 2001.  – №7. – с. 3 – 9.

4. Погребная Е.Д. Влияние индивидуального стиля учителя на оценку успеваемости учащихся // Наука і освіта. – 2001. – №6. – с.46-50.

 

 

Використані джерела

3.            Амонашвили Ш.А. Воспитательная и образовательная функция оценки школьников: Экспериментально-педагогическое исследование. – М.: Педагогика,1984. – 296с.

4.            3убалій Н. П. Вплив педагогічної оцінки у формуванні позитивного ставлення учнів до навчання // Початкова школа. – № 1. –1993. – С. 14.

3. Семиченко В., Заслуженюк В. Проблема педагогічного оцінювання //     Рідна школа. – 2001.  – №7. – с. 3 – 9.

4. Погребная Е.Д. Влияние индивидуального стиля учителя на оценку успеваемости учащихся // Наука і освіта. – 2001. – №6. – с.46-50.

 

 

 

 

 

Сторінка патріотичного виховання учнів



 



2016
рік англійської
мови в Україні

Англомовна сторінка




Опорна школа

Мартоніська  загальноосвітня школа –районний опорний заклад освіти з проблеми: 

«Виховання моральних цінностей школярів на принципах гуманізму та успадкування духовних надбань односельчан»




Інтернет-семінари



  


 
Табір відпочинку при Мартоніській ЗШ


"Зелена планета"







Міністерство освіти і науки України







http://img.parta.com.ua/images/parta_logo_shar_.gif





Новини України

Стоп Радон



Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Лічильник відвідувачів сайту

html counterсчетчик посетителей сайта



Архів записів